Stem hier voor de publieksprijs

Lukas Koops probeert met het boek de persoon Meent van der Sluis beter te leren kennen. Van der Sluis was een markante Drent. Een klokkenluider die vooral bekend is geworden door zijn niet aflatende, solistische strijd tegen de NAM. Maar er is meer. Lukas Koops verdiepte zich in het leven van Van der Sluis en sprak met tientallen mensen die diens pad kruisten. Het leidde tot een boeiende biografie, waarin veel facetten van zijn leven aan bod komen.

Bertus Boivin, Jan Lagendijk, Lukas Kwant vertellen met het Het boek voor deez' aard verloren - de Noorderbegraafplaats in Assen de geschiedenis van een monumentale begraafplaats in prachtige beelden, met oude documenten en tal van verhalen. Het boek neemt je mee in deze 'geschiedenis gebeiteld in steen' Het Assen van toen, het ontstaan van de begraafplaats, de rituelen, de symboliek, de beroemde doden en het onderhoud, het komt allemaal met veel beeldmateriaal op een aantrekkelijke en toegankelijke manier aan de orde.

Johann Bisschop geeft met 'Blik! op een kleine 100 jaar blikfabriek in Hoogeveen' een prachtige kijk in één van de oudste bedrijven van Hoogeveen. Vele mensen hebben een verleden liggen bij deze fabriek. Hoogeveen is dan ook onslomakelijk verbonden met de blikfabriek. De auteur dook met veel enthousiasme in de historie van de blikfabriek en schreef er een lezenswaardig en rijk geïllustreerd boek over. Ook was hij betrokken bij een expositie over de blikfabriek, die te zien was in de plaatselijke bibliotheek

Maak hieronder uw keuze
Invalid Input
Verplicht veld
U kunt per e-mailadres maar één keer stemmen.