Aanmelden DHV-prijs 2020

De Drentse Historische Vereniging zoekt kandidaten voor de DHV-prijs voor de Drentse geschiedenis 2020
Aanmelden kan tot uiterlijk 17 januari 2021

Ook in deze turbulente tijden zoeken wij kandidaten voor de DHV-prijs 2020. Bent u of kent u iemand, een groep of instelling die het afgelopen jaar iets bijzonders presteerde op het gebied van de Drentse geschiedenis? Meld het dan bij de Drentse Historische Vereniging om mee te dingen naar de DHV-prijs voor de Drentse Geschiedenis 2020! In maart volgend jaar wordt deze prijs voor de eenentwintigste keer uitgereikt. We hopen dat dit fysiek gebeurt tijdens een live-uitzending van het radioprogramma Drenthe Toen op RTV Drenthe. Uit alle inzendingen kiest de jury uiteindelijk een winnaar, deze wint een bedrag van € 1000,-. Maar ook het publiek mag uit drie genomineerden een winnaar kiezen, deze gaat naar huis met een bijzonder kunstwerk.

Alle initiatieven op het gebied van regionale en lokale geschiedenis komen in aanmerking voor de DHV-prijs voor de Drentse Geschiedenis 2020. Enige voorwaarde is dat de activiteit in 2020 heeft plaatsgevonden of in dat jaar werd afgerond. Dus heeft uw buurman een film gemaakt over een bepaald thema in de Drentse geschiedenis, of heeft de werkgroep in uw dorp allerlei thematische activiteiten georganiseerd? Vertel het ons! Ook een instelling die zich heeft ingezet voor het behoud van historisch waardevolle bouwwerken of iemand die een historisch boek heeft gepubliceerd dingt mee naar de prijs. Films, boeken, theatervoorstellingen, (foto)projecten of publicaties: alles is mogelijk!

Tot uiterlijk 17 januari 2021 kunnen kandidaten voor de DHV-prijs voor de Drentse Geschiedenis 2020 worden aangemeld. Alle inzendingen worden daarna beoordeeld door een vakkundige jury.

Kandidaten voor de DHV-prijs voor de Drentse Geschiedenis 2020 kunnen, voorzien van een motivatie, worden opgegeven via: Drents Archief Brink 4 9401 HS Assen of via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vergeet niet uw naam, adres, telefoonnummer, e-mail én die van de kandidaat te vermelden. Zodra de jury de top drie via de media bekend heeft gemaakt, kan voor de publieksprijs gestemd worden via www.drentsehistorischevereniging.nl