Historische verenigingen

In onze provincie spelen zich ontzettend veel activiteiten af op plaatselijk niveau rond de plaatselijke of regionale historie en genealogie tot uiting komend in goed bezochte bijeenkomsten, meestal een eigen blad en een website, tentoonstellingen of andere projecten. Daarom in deze sectie een overzicht van die plaatselijke verenigingen en hun gegevens.

Historische Vereniging Contactpersoon Telefoon E-mail Website
Gemeente AA en HUNZE
Historische Vereniging Anloo hr. B.N.F. Langenkamp 0592 271362 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Historische Vereniging Annen hr. T. Santes 0592–272625 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Dorpsmuseum ‘De Kluis' mw. G.Koerts 0592-263174 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Historische vereniging Eexterveen mw. H. Hoving-Weitering 0598-468224 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Historische Vereniging Gemeente Gasselte hr. P.L. Sandberg 0599-512886 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Historische Vereniging Gemeente Gieten mw. D. Houwing-Niestijl 0592-261791 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Collectieve Geheugen van Gieten hr. H. Alting 020-6422520 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Rolder Historisch Gezelschap De Kloetschup mw. A. Bouma-Hoven 0592-243959 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Gemeente ASSEN
Asser Historische Vereniging mw. K. Janssen 0592-420865 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Gemeente BORGER - ODOORN
Stichting Oud Borger hr. H. Klompmaker 0599-235732
Hist. Ver. Nieuw-Buinen/ Buinerveen hr. J. Pranger 06-21831002 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Stichting Harm Tiesing (Borger) hr. G. Bruins 0599-234574 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Historische Vereniging Carspel Oderen mw. A. Klein Molekamp 0599-671630 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Gemeente COEVORDEN
Hist. Ver. 'Stadt en Heerlickheydt Covorden' mw. T. Kruk-Sloots 0524-524944 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Stichting Aold Daol'n mw. A. Wiers-Renting 0524-221384 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Historische Vereniging Klenckerheugte hr. G. Brinkman 06-28947812 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Historische Vereniging ‘t Ellertsveld hr. A. Gerbers 0591-381491 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Stichting Streekeigen Sleen mw. R.Zwiers 0591-362371 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Historische Vereniging Zweeloo hr. D. de Kleuver 0591-850100 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Gemeente EMMEN
Historische Vereniging Zuid Oost Drenthe hr. H. Jeurink 0591-626728 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Vereniging Dorpsarchief Nieuw Amsterdam/Veenoord mw. T. de Roo 0591-553347 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Stichting Nieuw Dordrecht Hist. en Cultureel hr. G.Wisman 0591-312605 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Werkgroep Historisch Roswinkel hr. A. Versteeg 0591-357586 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Stichting Historisch Klazienaveen hr. L. Schoonewille 06-53545376 E-mail Website
Stichting Oudheidkamer De Spiker hr. R.A. van Oudshoorn 0524-534680 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Werkgroep Suytberghe hr. G.J. Waasdorp 06-54798116 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website
Gemeente HOOGEVEEN