DHV-prijs 2019

De winnaars van de DHV-prijs 2019 zijn bekend!

De winnaars van de DHV-prijs volgens het oordeel van de jury zijn Marcel Bulte, Gerben Dijkstra en Sis Hoek-Beugeling met het boek De aantekeningen van Israël Jacobs.

Marcel Bulte, Gerben Dijkstra & Sis Hoek-Beugeling hebben met het boek De aantekeningen van Israël Jakobs bewezen dat je met flinterdunne gegevens een persoon weer een menselijk gezicht kunt geven. Een voorbeeld hoe je door nauwgezet onderzoek van summiere aantekeningen een compleet verhaal, in dit geval van de joodse Emmenaar Israël Jakobs, kunt schrijven.

De winnaar van de publieksprijs is geworden de werkgroep Monumenten van de Historische Vereniging Klenckerheugte met het boek over Zwinderen.

De werkgroep Monumenten van de Historische Vereniging Klenckerheugte heeft met het boek prachtig vormgegeven boek Zwinderen, 800 jaar tussen Veen en Zand een nieuwe standaard gesteld voor het schrijven van dorpsgeschiedenissen. Aan de hand van archiefmateriaal wordt de geschiedenis van Zwinderen verteld.

Siemen Dijkstra heeft dit jaar de publieksprijs gemaakt: een schitterende kleurenhoutsnede van een paardenbloemenveld.

GEFELICITEERD!

De stembus is gesloten: luister om 15.00 uur naar Drenthe Toen om te horen wie de prijs heeft/hebben gewonnen!

89854362 1612076505610239 3285783520563167232 o

Untitled Scanned 01