DHV-prijs 2017

De Drentse Historische Vereniging zoekt kandidaten voor de DHV-prijs voor de Drentse geschiedenis 2017

kent u iemand, een groep of een instelling, of bent u zelf iemand die het afgelopen jaar iets bijzonders presteerde op het gebied van de Drentse geschiedenis? Maak het bekend bij de Drentse Historische Vereniging! Uit de inzendingen stelt een vakkundige jury een top drie samen. Daaruit kiest de jury de uiteindelijke winnaar van de “DHV-prijs voor de Drentse geschiedenis”, maar deze drie genomineerden komen ook in aanmerking voor de publiekprijs die dit jaar voor de tweede keer zal worden uitgereikt. De winnaar van de publieksprijs ontvangt een speciale felicitatie. De winnaar van de DHV-prijs krijgt een oorkonde en € 1.000,-- (éénduizend euro).

Maart 2018 is de officiële prijsuitreiking in een rechtstreekse uitzending van het radioprogramma Drenthe Toen van RTV-Drenthe. In aanmerking komen initiatieven op het gebied van regionale en lokale geschiedenis. Iemand heeft bijvoorbeeld een film gemaakt over een bepaald thema in de Drentse geschiedenis, een werkgroep heeft allerlei thematische activiteiten georganiseerd, een instelling heeft zich ingezet voor het behoud van historisch waardevolle bouwwerken of iemand heeft een historisch boek gepubliceerd. Het zijn maar een paar suggesties, de jury staat open voor elk idee. Voorwaarde is wel dat de activiteit in 2017 plaats heeft gevonden of in dat jaar werd afgerond.

Wilt u een project aanbevelen aan de jury, stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met de belangrijkste gegevens en een korte motivering van uw aanbeveling.