DHV-prijs 2016

Historische Vereniging Annen wint de DHV-prijs 2016

Op 12 maart is voor de zeventiende keer de DHV-prijs uitgereikt. Dat gebeurde in een live-uitzending van het radioprogramma Drenthe Toen van RTV-Drenthe. De jury heeft  bekend gemaakt dat de Historische Verenging van Annen de prijs heeft gewonnen. In het juryrapport staat onder andere geschreven dat:

"er was sprake van een brede waaier aan activiteiten rondom Roelof Schuiling met  diverseoriginele onderdelen van hoge kwaliteit, die de schijnwerper richten op de geschiedenis van het dorp Annen, en eigenlijk op die van heel Drenthe. Een voorbeeld van een originele, vernieuwende manier om met lokale en regionale geschiedenis om te gaan"

uitreiking

Kijk hier voor het volledige rapport.

Koert Broersma won de publieksprijs. Maar liefst 1450 stemmen werden uitgebracht, waarvan de meesten naar Koert Broersma ging. Hij kreeg een kunstwerk, gemaakt door Sake Elzinga, overhandigd.

Luister hier de volledige uitzending van RTV Drenthe Toen van 12 maart terug.

De genomineerden voor de DHV-prijs 2016 waren:

Sis Hoek-Beugeling
Koert Broersma
Historische Vereniging Annen

DHV-prijs in de pers:

Dagblad van het Noorden   http://www.dvhn.nl/drenthe/DHV-prijs-Sis-Hoek-Cuby-boek-of-project-Schuiling-21988329.html
 RTV Drenthe    http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/118432/Genomineerden-voor-Drentse-geschiedenisprijs-bekend

De afgelopen weken zijn de drie genomineerden ge├»nterviewd voor het programma Drenthe Toen. Luister hier de uitzendingen terug:

RTV Drenthe: Drenthe Toen Sis-Hoek Beugeling, vanaf 40.20 in http://www.rtvdrenthe.nl/radio/programma/12/Drenthe-Toen/aflevering/19335
RTV Drenthe: Drenthe Toen Koert Broersma, vanaf 43.15 in http://www.rtvdrenthe.nl/radio/programma/12/Drenthe-Toen/aflevering/19775
RTV Drenthe: Drenthe Toen Historische Vereniging Annen, vanaf 16.00 in http://www.rtvdrenthe.nl/radio/programma/12/Drenthe-Toen/aflevering/19554