Orvelte: Lezing op Locatie 12 oktober 2019

Lezing op Locatie - 12 oktober 2019 - Orvelte

Orvelte LOL

Op 12 oktober organiseert de DHV een Lezing op Locatie in Orvelte, gekoppeld aan het thema van de landelijke maand van de Geschiedenis: Zij/Hij. Het idee achter dit thema is dat we vooral de namen van belangrijke mannen kennen uit onze geschiedenis, terwijl vrouwen de andere helft van de wereldbevolking uitmaken. Met deze LOL besteden we aandacht aan de geschiedenis van de Vrouwen van Nu. Met 43.000 leden is het de grootste vrouwenvereniging van Nederland met zowel nationaal als internationaal een sociaal netwerk voor alle generaties vrouwen.

Toch gaan we deze dag ook met een man op pad en wel met scheper Neils Tiktak die sinds december 2016 de schaapskudde van het museumdorp Orvelte beheert. Scheper was eeuwenlang een typisch mannelijk beroep. Koos (Jacoba) Vos was in 1960 de eerste vrouwelijke schaapherder van Nederland. Neils Tiktak vertelt ons hier alles over.

MG 1919

Dat de Vrouwen van Nu al sinds de jaren 70 duurzaamheid als belangrijk speerpunt uitdragen blijkt onder meer uit de duurzame hapjes uit de weck die we bij de afluiting van deze LOL mogen proeven. We laten ons verrassen!

Het programma ziet er als volgt uit:

10.00 uur    ontvangst met koffie/thee bij De Schenkerij
10.15 uur    lezing over de geschiedenis van de Vrouwen van Nu
12.30 uur    Drentse koffietafel in De Schenkerij
13.15 uur    op pad met scheper Neils Tiktak
14.30 uur    koffie/thee en duurzame hapjes uit de weck bij de boerderij van Tiktak
15.00 uur    afsluiting.

Uiteraard zijn zowel vrouwen als mannen welkom! De LOL kost € 19,50 voor leden, niet-leden betalen € 24,50.
Opgeven kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U onvangt van ons een bevestigingsmail met de betaalgegevens.

Graag tot ziens op 12 oktober!