Wie komt de werkgroep geschiedenis versterken?

En nog even uw aandacht voor de werkgroep geschiedenis

De werkgroep geschiedenis is een creatieve club vol ideeën. We verzinnen bijvoorbeeld twee keer per jaar een interessante Lezing op een bijpassende Locatie (LOL). Of soms net andersom: een interessante Locatie met een bijpassende Lezing (LOL). Daarnaast organiseren we tweejaarlijks een symposium en ook daarvoor verzinnen we zelf, zonder inmenging van het bestuur, een onderwerp. Voor het symposium in het voorjaar van 2020 denken we aan “Vreemdelingen in Drenthe”. Dat is een breed onderwerp met veel mogelijke invalshoeken. Ook voor 2022 zijn er al plannen: “Energiek Drenthe”, een symposium over de energiebronnen van Drenthe. Dit willen we organiseren in samenwerking met het Instituut voor Landschapsgeschiedenis en de Drents Prehistorische Vereniging.

Wie doet met ons mee? Misschien alleen meedenken over een concrete invulling voor het symposium? Of ook helpen organiseren? Of liever alleen een LOL op poten zetten? We hebben weer ruimte voor nieuwe mensen. Voor inlichtingen en aanmelden: Anja Schuring 06 2875 9312